Skip Navigation Links

Projectadviseur Natuur & Duurzaamheid  en coördinator marketing & communicatie

Augustus 2023

Vanwege het vertrek van een van onze collega’s en doorontwikkeling van ons werkterrein Natuur & Duurzaamheid, zijn wij per direct op zoek naar een:

Projectadviseur Natuur & Duurzaamheid en coördinator marketing & communicatie.
Het gaat om een gecombineerde functie voor 28 uur per week.

K.F. Hein Fonds

Het K.F. Hein Fonds maakt de regio Utrecht graag mooier en sterker door het steunen van projecten, bewonersinitiatieven en kwetsbare groepen. Zo geven we ruggensteun, waarmee initiatieven en individuen Ook zetten we ons in voor monumenten en kunstenaars. We brengen waardevolle projecten graag onder de aandacht en denken mee hoe partijen elkaar kunnen versterken. Het fonds richt zich op een breed scala aan werkterreinen: Kunst & Cultuur, Mens & Maatschappij en Natuur & Duurzaamheid.

Over de functie

In de geboden functie combineer je twee verschillende rollen.

Als projectadviseur van het K.F. Hein Fonds ben je verantwoordelijk voor een correcte behandeling en afhandeling van aanvragen en heb je een adviserende rol richting directie en commissie. Je bent een allround adviseur, maar hebt een specifieke rol bij het behandelen van en adviseren over projectaanvragen voor Natuur & Duurzaamheid. Aanvragen voor onze natuurregeling KIEM, een initiatief van drie samenwerkende fondsen, vallen daar ook onder.

We hebben de ambitie het werkterrein Natuur & Duurzaamheid verder te ontwikkelen en te verstevigen. Ook intern ga je aan de slag met het thema duurzaamheid. Je adviseert over ons beleid en zorgt voor het realiseren van de duurzaamheidsdoelstellingen binnen de eigen organisatie.

Je maakt deel uit van een dynamisch team van in totaal vier enthousiaste en betrokken projectadviseurs. Jullie werken nauw samen, bespreken zo nodig projectaanvragen en zijn in staat elkaar te vervangen.

Naast je rol als projectadviseur ben je onze coördinator marketing & communicatie. We vinden het belangrijk dat we als fonds toegankelijk en zichtbaar zijn. We zetten mooie projecten en bijzondere initiatiefnemers graag in het zonnetje. De afgelopen jaren is de basis voor onze communicatiestrategie gelegd. Daarop bouwen we voort, gebruikmakend van verschillende communicatiemiddelen: website, social media, nieuwsbrieven, persberichten, korte video’s, blogs, vlogs en publicaties.

Als coördinator ontwikkel je onze marketing- en communicatiestrategie verder door en zie je erop toe dat die uitgevoerd wordt. Dat doe je in nauwe samenwerking met het hele team, communicatiebureau Buro Dertig en ontwerpbureau studio ddo. 

Wat ga je doen? 

  •  Behandelen, beoordelen, monitoren en evalueren van aanvragen, met name voor Natuur & Duurzaamheid en KIEM, aan de hand van de gestelde criteria.
  • Adviezen opstellen voor en toelichten aan de directie en de commissie.
  • Voorbereiden en notuleren van commissievergaderingen.
  • Verstrekken van informatie aan aanvragers: schriftelijk, telefonisch of tijdens het wekelijkse spreekuur.
  • Adviesgesprekken voeren en het opbouwen en onderhouden van een relevant netwerk.
  • Begeleiden van eigen initiatieven, bestaand en nieuw, zoals onze residency Kunst & Ecologie voor kunstenaars.
  • Initiëren en coördineren van bijeenkomsten zoals presentaties en workshops.
  • Participeren in overleggen met diverse partners en andere fondsen.
  • Een brug slaan tussen inhoud en communicatie door het doorontwikkelen van een gerichte marketing- en communicatiestrategie.
  • Coördineren van content management voor social media en andere uitingen.
  • Opzetten en uitvoeren van publiciteit rondom eigen initiatieven en events.
  • Organiseren en onderhouden van contact met onze partners en leveranciers, alsook het verlenen van opdrachten aan fotografen, tekstschrijvers, etc.

Jouw profiel:

  • Je voelt je breed betrokken bij onze doelstellingen en bent gedreven om bij te dragen aan maatschappelijke impact.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de natuur en met duurzaamheid. Relevante werkervaring en kennis van actuele ontwikkelingen op dit gebied is voor ons een pré.
  • Je hebt een sterk beoordelingsvermogen en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, met een vlotte pen en een scherp oog voor detail.
  • Je hebt ervaring in het beoordelen van aanvragen en met het schrijven van adviesteksten of je weet je dat snel eigen te maken. Ervaring met werken voor een fonds of overheid zien we als een pré.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van marketing en communicatie, waaronder het werken met en aansturen van externe vakgenoten als ontwerpbureaus en tekstschrijvers. Ook ben je handig met het beheren van websites en social media en kun je er korte aantrekkelijke teksten voor schrijven.
  • Je hebt een actueel en relevant netwerk in de regio Utrecht en kunt dat snel uitbouwen.
  • Je kunt goed zelfstandig werken en je bent gewend om initiatief te nemen. Tegelijkertijd ben je een flexibele teamspeler en onderhoud je graag contacten.
  • Je kunt goed plannen, organiseren en het overzicht behouden.

Wat wij te bieden hebben
Wij bieden je een uitdagende en betekenisvolle rol binnen een organisatie die volop in beweging is. Wij staan open voor verschillende perspectieven en streven daarom naar een divers team, dat naast jou bestaat uit vijf enthousiaste en betrokken collega’s. Je krijgt een veelzijdige baan met veel ruimte voor ontwikkeling en goede arbeidsvoorwaarden. Werkdagen bepalen we in overleg. 

Geïnteresseerd? 
Meer informatie kun je vinden op www.kfhein.nl of je kunt contact opnemen met Quinten Peelen, directeur, bereikbaar via qpeelen@kfhein.nl / 030-2322114. 
We ontvangen je sollicitatie, voorzien van motivatie en curriculum vitae, graag uiterlijk zondag 3 september via hein@kfhein.nl. De gesprekken voor de eerste ronde staan gepland op donderdagochtend 7 september, voor de tweede ronde op donderdagochtend 14 september